Tags

, ,

Bijna een jaar geleden schreef ik deze blog over mijn nieuwe werk. Nog maar een jaar geleden en ik heb al zoveel gedaan in dat ene jaar! Na drie maanden was ik het soort werk nog lang niet zat; integendeel: ik kreeg er veel energie van en besloot uit te zoeken of er meer werk was. Dat was er en dat is er.

In het afgelopen jaar heb ik heel veel geleerd. Niet alleen op toetstechnisch gebied (hoe zorg ik voor een scherper onderscheid qua niveau tussen vmbo bb – kb – gl, hoe kan ik een uitdagende toets maken met gesloten items door het gebruik van verschillende soorten vraagvormen) maar ook op inhoudelijk gebied. Ik heb heel veel vernieuwde kennis op het gebied van economie en management & organisatie, doordat ik toetsen heb geanalyseerd, verbeterd én gemaakt voor de niveaus vmbo tot en met vwo. Ik deed kleine opdrachten voor methodes in de vakgebieden scheikunde, natuurkunde, aardrijkskunde en geschiedenis. Voor een proefopdracht dook ik in de Lean IT principes; een gebied dat ik veel interessanter vond dan ik in eerste instantie dacht. Doordat ik ook alle regels rondom schoonmaken en wassen heb bestudeerd zou je denken dat mijn huis nu schoner is en ik de was beter sorteer dan voorheen, maar dat is helaas niet het geval. Wat in de boeken staat, hoef je niet altijd toe te passen toch? 🙂

Elke paar weken/maanden ben ik bezig met andere inhoud en dat maakt dat ik mijn werk met erg veel plezier doe. Afwisseling, geen routine, steeds weer wat anders, dat past echt bij mij.

Ik krijg met enige regelmaat de vraag wat mijn doel over een paar jaar is met mijn onderneming. En ik antwoord steevast: ik heb geen idee. Op dit moment ben ik erg gelukkig met wat ik doe qua werk en ik heb er alle vertrouwen in dat ik op een gegeven moment wel wegwijzers tegenkom op de weg die helemaal open voor me ligt.

Nu wil ik zoveel mogelijk ervaring op doen op het gebied van toetsontwikkeling, organisaties leren kennen en mijn netwerk vergroten. Kun jij me daarbij helpen? Met wie zou ik eens een gesprekje kunnen of moeten hebben?